2/05/2013

壹週刊#1196(7.2.2013出版) ~ 不育之路血淚史

兩星期前,一位壹週刊記者因看了我blog,安排訪問我和老公呢三、四年間面對的小產陰影,文章於壹週刊#1196出街(7.2.2013出版),我轉載部份給my blog friends看看….
不育之路血淚史 
生兒育女是人類的天職和本能,無奈地,有數據顯示本港每六對夫婦,就有一對不育。加上近年港人遲婚,亦有夫婦為了事業理想而推遲生育計劃,令不育求助個案增加。無數夫婦為求一男半女,用盡千方百計,花盡半生積蓄,但願望總是一次又一次落空,身體除了承受不育治療的傷痛外,心中的焦急、妒忌、憤怒、自責和絕望,實在不為外人所道。

五度流產 身心重創
四十二歲的Gladys與丈夫翰廷從事舞台劇工作,婚前從未考慮生育,加上結婚時年屆三十,正值是演員的黃金時期,夫婦倆選擇全力投入舞台生活。直至婚後七年,才正式開始造人計劃,不料計劃開始前,被驗出夫婦均患有隱性甲型地中海貧血症(下稱地貧)。「醫生話bb有百分之廿五的機會有嚴重地貧,但我地真係好想要,心諗:『應該唔會咁唔好彩』,點知四分一機會都中咗兩次,醫生叫我去買六合彩。」Gladys嘴裡雖說得輕鬆,但過去五年身心重創的經歷,實叫夫婦二人身心徘徊於崩潰邊緣。為了孩子,夫婦特地換屋,Gladys更推掉舞台工作,將事業、名利、收入及獎項閣在一旁,專心等待懷孕。自2007底至2011四年間,Gladys曾經五度自然懷孕,但無奈兩次胎兒於三個月時被驗出嚴重地貧而需人工流產。翰廷憶述:「太太第一次有咗,仲要預產期係2008年8月8日北京奧運,真係開心到不得了,買晒孕婦衫、育嬰書同懷孕日記,三個月時抽驗絨毛仲要知道係仔添,但點知,一日之後,醫生同我地講bb有嚴重地貧,嗰一刻真係好無助,將我地三個月間的希望和計劃幻滅晒。」

Gladys表示,「我嗰一刻只係呆咗,無晒反應,咁大個人先知道,原來人最傷心時係唔識喊,只懂一心安排做流產手術,直至返到屋企,見到丈夫靜靜抹眼淚,我先至識大喊,大家擁抱對方喊咗好耐。」雖經此一役,自言「非常硬頸」的Gladys拒絕信命,更加小心翼翼,休息、調理、風水擺陣,任何可以穩胎的方法都用盡,但無奈地,之後四次的成孕,都因胎兒心跳停頓及驗出地貧而終止。

無心之言 傷上加傷
親朋戚友得悉二人流產經歷後,紛紛送上「安慰」:「順其自然吧,有咪算,無子女緣都無辦法。」有人會問:「點解你要咁搏﹖」,有子女的朋友會話:「揍仔好辛苦,生仔後無自由,二人世界仲開心。」,更有宗教人士表示:「這是主的安排。」一直輕鬆訴說經歷的Gladys,憶述各種安慰說話時,終按奈不住內心悲痛而流淚,「其實生仔看來係好簡單既事,係與生俱來,我真係好想享受到做父母的樂趣,但偏偏就唔得,真係好失望好悲哀。安慰我的,係我至親好友,但呢啲說話真係好難聽,好傷害我,點解主要安排我小產呀﹗」

「我小產之後心情真係好複雜,見到朋友懷孕,我就會好妒忌:『點解咁易﹗』,見到人地大肚著高踭鞋又無事,好後生有咗又去墮胎,我會好嬲,會問自己:『點解我做咁多,都得唔到,係咪我有問題。』憤怒、自責、妒忌、絕望不斷在Gladys腦內交戰,她坦言:「作為一個小產的女人,內心真係好孤獨,身邊朋友唔理解,男人亦未必明,好彩我上網睇到其他『同道中人』的blog,大家分享經歷,互相支持同安慰,講出嚟有人明,真係舒服好多。」

丈夫眼見妻子身心承受極大痛楚,縱使內心「仍然好想」,亦曾叫太太別要再試。但考慮年紀漸大,又會問自己『我真係一世都無兒無女﹖』,『真係要放棄﹖』種種內心掙扎,推動二人繼續再試。直至第五次小產後,翰廷坦言已經絕望,但兩名硬頸的人仍然決定「用十萬元接受人工受孕(IVF),為自己買一個『答案』。」

IVF的過程並不好受,「太太要我幫佢打針(催卵針),我真係好驚,打針期間佢又水腫、又容易喊,仲要來來回回由大埔去瑪麗打針同檢查,初時成功抽到四粒卵,但經受精後,最後得一粒成功培育成長,還要是隱性地貧,醫生建議我地再等一個月,做多次催卵先放入子宮,但我地考慮到又要重覆咁做,實在太難捱,所以決定一粒都放。」

嘗盡失敗 只好隨緣
無奈地,放胎九日後,證實著床失敗,再受打擊的Gladys表示:「六次懷孕、六次喜悅、六次失望,我哋真係頂唔順,一星期後,我決定將所有懷孕物品丟棄或送給朋友,以免越睇越傷心,更同自己講,要決絕,人先可以前進。」話雖如此,事隔一年後,小產陰霾依舊,以往會在街上與小朋友玩的Gladys,見到小孩會退後一步;而保存在電腦內超聲波相,亦從不敢打開,以免勾起傷痛。

夫婦倆現仍然渴望生育,但已再無強求,更申請領養小孩。Gladys笑言有玄學家預言她四十二歲一定有得生,「雖然我好想,但更怕傷心的感覺,所以真係唔敢諗。我哋現時無避孕,每次行房都會擔心如果有孕,就即是要再冒險,所以內心真係好矛盾,唯有聽醫生講:『對自己好啲﹗』,去旅行放鬆心情,一切隨緣,未有BB,可能只係時辰未到呢﹗」

一直陪著Gladys經歷人生起跌的婦產科專科醫生陳世樂坦言:「Gladys好樂觀同好正面,無BB只係唔好彩,我亦好難過同戥佢哋唔抵。她過去曾五次自然懷孕,所以並非不育問題,身體狀況亦無問題,但無奈當中有三次不幸小產,醫學定義而言,三次已屬慣性小產。」陳醫生解釋:「自然懷孕的小產率有兩成,而人工受孕更有三成以上小產機會。小產當中有八至九成屬原因不明、另或與女性年齡有關,小部分與父母的遺傳因子、母體患有嚴重糖尿、紅斑狼瘡、子宮結構有關。另外,年紀愈大,懷孕機會愈細,25歲每周期懷孕機會有兩成半,40歲下降至百分之五,而小產機會亦會由35歲的兩成半,升至42歲近五式。所以有仔要趁嫩生。」……………….. 以上文字,多謝記者Tim Chan給我,其餘文章請my blog friends看圖繼續吧………

後記
訪問前一天有點怕再touch件事,現在我倆已「對自己好啲」,喜歡便去旅行,enjoy our life。訪問時也與記者坦言,
感覺再也不是悲傷,是一種怨惜之感。但當講到我家人對我的支持,我真落淚,我說我叔叔看了我的blog回應一句:你好勇敢,I am proud of you;祖母什麼沒說,只煲來花膠湯;弟弟什麼沒說,只送上我喜歡的super mairo 公仔……一切一切便是親情之感動。

我記得訪問到最後,記者問我丈夫在懷孕小產過程中是什
?我想了想…..說了是支持,是拐仗……..其實他也是主角,得失與共,小產不單是女人的悲痛,男人亦無奈,亦悲傷。夫妻倆一同幻得幻失,不可說誰比誰更痛,重要是倆人一起經歷的過程,倆人一起明白對方感受。讓發洩時發洩,讓控制時控制,得得失失,無須再尋答案,timing吧。

 

沒有留言:

發佈留言